Προσοχή! Περνάει ο τιτανικός…

«Ο υπουργός, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η προσπάθεια της Ελλάδας να ανακτήσει την αξιοπιστία της, είναι ένα εγχείρημα τόσο δύσκολο «όσο να αλλάξει ρότα ένα μεγάλο πλοίο, όπως ο Τιτανικός».

 

Για τους ιστορικούς του μέλλοντος, έτσι για να βοηθήσουμε στο έργο τους, πρέπει να σημειώσουμε ότι το συγκεκριμένο πλοίο ταξίδευε με προεπιλεγμένη πορεία σύγκρουσης τα τελευταία τριανταπέντε χρόνια -τουλάχιστον- και κανείς από τους καπετάνιους που βρέθηκαν στην «γέφυρα», απ’ όσους έπιασαν το τιμόνι στα χέρια τους, δεν σκέφθηκαν να κάνουν μια ελαφριά -έστω- αλλαγή πορείας. Μια στοιχειώδη ρύθμιση για να μην πέσουμε πάνω στο παγόβουνο. Αντιθέτως το γεμίσανε με περίσσια «σαβούρα», για να μην αισθανθούμε τους κραδασμούς από τα μεγάλα κύματα. Φόρτωσαν και ότι συντρίμμια είχαν απομείνει από το «τραίνο της αλλαγής» και που να αλλάξει ρότα. Βάρυνε απελπιστικά το σκαρί. Που να ακούσει το τιμόνι.

Φταίνε όμως και οι επιβάτες του, όλων των θέσεων ανεξαιρέτως, ακόμα και της τρίτης θέσης, ακόμα και αυτοί που κοιμόνταν στο πάτωμα. Ακούγανε την ορχήστρα να παίζει, και τους είχε πάρει ο ύπνος. Καμιά βόλτα μόνο στο κατάστρωμα, έτσι, για να πάρουν λίγο αέρα, να ρίξουν μια λαθραία ματιά από το φιλιστρίνι στο σαλόνι της πρώτης θέσης, για να τυφλωθούν από την λάμψη των ολόχρυσων σερβίτσιων δείπνου.  Για να συντηρηθεί το ένστικτο της ψευδαίσθησης, της αυτοσυντήρησης, περί της μελλοντικής άφιξης στην δική τους «γη της επαγγελίας».

Και το πλήρωμα; Οι ανώτεροι αξιωματικοί;  Μπααα….αυτοί είχαν βάλει τον αυτόματο πιλότο σε λειτουργία, επαρμένοι από μια σχεδόν μεταφυσική βεβαιότητα για την ανθεκτικότητα του σκαριού. Εξάλλου είχαν άλλη προτεραιότητα. Την λαφυραγωγία. Και την βεβαιότητα ότι ακόμα και αν συγκρουστούν στην διαδρομή, αν το πλοίο εξοκείλει, θα προλάβουν να μεταφέρουν τον θησαυρό του με τις σωτήριες λέμβους που θα τους απομακρύνουν από τον χώρο του ναυαγίου. Είναι γνωστό ότι οι επιβαίνοντες στην πρώτη θέση, είναι αυτοί που συγκεντρώνουν τις μεγαλύτερες πιθανότητες να σωθούν. Εξυπηρετούνται πρώτοι. Το αναφέρει ρητώς ο κανονισμός του πλοίου.  Τα υπόλοιπα χιλιάδες θύματα, στην περίπτωση μας εκατομμύρια, μεταφράζονται ως απλοί αριθμοί στατιστικών. Πιάνουν μια θέση στην Ιστορία. Περισσότερο σαν ανάμνηση.

Προσωπικά, ευθύνες διαπιστώνω και για τους επιβάτες «του καταστρώματος» αλλά και για το πλήρωμα του μηχανοστασίου. Δεν με ενδιαφέρει τόσο η συμπεριφορά του ανώτερου πληρώματος και των επιβατών της πρώτης θέσης, αυτή ήταν δεδομένη. Ολοι οι υπόλοιποι που έβλεπαν το παγόβουνο να πλησιάζει και έκαναν ελάχιστα πράγματα για να ξυπνήσουν τους υπόλοιπους συνεπιβάτες τους, να πιέσουν τον καπετάνιο να αλλάξει πορεία, έστω και με δυναμικό τρόπο, έστω και με ανταρσία, έχουν και αυτοί το δικό τους μερίδιο ευθύνης. Και να σκεφτεί κανείς ότι μεταξύ τους υπήρχαν και επιβάτες που ήξεραν να διαβάζουν πυξίδα. Αργησαν όμως, δεν συμφωνούσαν στον νέο προσανατολισμό.

Μένει να δούμε εάν ο τωρινός καπετάνιος που διαχειρίζεται τα αποτελέσματα της σύγκρουσης θα αποχωρήσει τελευταίος από την γέφυρα του πλοίου όπως ρητά ορίζει ο ναυτικός κώδικας τιμής. Γιατί ο προηγούμενος, μόλις είδε το παγόβουνο μπροστά του, φόρεσε το σωσίβιο του, πήδησε στην πρώτη σωτήρια λέμβο που βρήκε μπροστά του, και εξαφανίστηκε. Ηταν βράδυ φυσικά, για να μην τον αντιληφθεί κανείς. Συνήθως τα ποντίκια είναι αυτά που εγκαταλείπουν πρώτα ένα πλοίο όταν βυθίζεται.

Advertisements

4 comments on “Προσοχή! Περνάει ο τιτανικός…

  1. Ο/Η εξαδάκτυλος λέει:

    το ήθελε και το είπε άραγε, ή του ξέφυγε; αν και «γλώττα λανθάνουσα…»

  2. Ο/Η εξαδάκτυλος λέει:

    Να προσθέσω κάτι ακόμα…

    Η τρίτη θέση δεν έχει φινιστρίνια. Είναι κλειστή από παντού, στα έγκατα του πλοίου, εκεί που μόνο τους τριγμούς από το σκαρί ακούς. Και αυτοί που ταξιδεύουν εκεί είναι συνήθως τόσο φοβισμένοι πως θα φτάσουν και δεν θα τους δεχτούν, πως θα φτάσουν αλλά δεν θα έχουν πιά τα μπαγκάζια τους, πως θα χάσουν τα παιδιά τους στο λιμάνι, αλλά και πως το καθημερινό συσσίτιο δεν θα φτάσει γιά τα παιδιά τους, που δεν ασχολούνται καν να βγούν στο open deck και να δούνε αν έχει παγόβουνα τριγύρω. Και αν έβγαιναν, πάλι δεν θα καταλάβαιναν τον κίνδυνο – κανένας δεν τους είπε ποτέ από το σχολείο ή την οικογένεια τι είναι παγόβουνο. Και η σκάλα γιά το open deck, είναι συνήθως κλειδωμένη, μπας και μολύνουν με την παρουσία τους την πρώτη θέση.

    Όχι πως δεν έπρεπε να κάνουν κάτι γιά την κατάσταση – ακόμα και ανταρσία όπως λές. Απλά, η ανταρσία γίνεται όταν βλέπουν πως τους στοιβάζουν σαν ζώα στην τρίτη θέση, όχι όταν το πλοίο ανοιχτεί στο πέλαγος και όλοι στηρίζονται στον καπετάνιο, μπας και δεν τους πνίξει.

    αλλά τέτοια ώρα, τέτοια λόγια…

    • Ο/Η yiannis63 λέει:

      Δεν θα διαφωνήσω. Αλλά εμπάσει περιπτώση ας κάνουμε κάτι γαμώτο…..’εστω και τώρα που βουλιάζει το πλοίο, έστω την ύστατη στιγμή.

      Ρε σύ εξαδάκτυλε, αν έχω καταλάβει καλά βρίσκεσαι Γερμανία, γράψε κάτι για το τι γίνεται εκεί σε σχέση με όσα λέγονται για την Ελλάδα. Θα έχει ενδιαφέρον, από πρώτο χέρι που λένε….μετέφερε μας λίγο ατμόσφαιρα.

  3. Ο/Η εξαδάκτυλος λέει:

    Αμέρικη βρίσκομαι φίλε μου – και εδώ δεν γίνεται τίποτα… φωτιά να πάρει ο πλανήτης δεν θα το καταλάβουν, φτάνει να έχουν πετρέλαιο και να είναι ανοιχτό το Wal-Mart…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s