κατάληψη της Εθνικής Λυρικής σκηνής.

ceb5ceb8cebdceb9cebaceb7-cebbcf85cf81ceb9cebaceae

Το Θέατρο «Ολύμπια» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής κατέλαβαν εχθές το πρωί 100 νεαροί καλλιτέχνες, φωνάζοντας συνθήματα συμπαράστασης στην Κωνσταντίνα Κούνεβα και στους συλληφθέντες της εξέγερσης του Δεκεμβρίου.
Η συγκεκριμένη ομάδα καλλιτεχνών είχε διακόψει την πρεμιέρα του «Ρομπέρτο Τσούκο» στο Εθνικό θέατρο και οικειοποιούνται όπως αναφέρουν στο γραπτό κείμενο που μοίρασαν «έναν χώρο τέχνης, θέτοντας το ζήτημα της αναδημιουργίας της κουλτούρας σε νέα βάση». Ολόκληρο το κείμενο και ενημέρωση από την χθεσινή γενική συνέλευση της κατάληψης που αποφάσισε την συνέχεια των κινητοποιήσεων στο παρακάτω link…

Απελευθερωμένη Λυρική Σκηνή

Κάθε εξεγερτική διαδικασία αποτελεί τον φορέα έκφρασης της εναλλακτικής πολιτιστικής κουλτούρας, ενάντια στον σημερινό εκχυδαισμό που παράγει ή «κουλτούρα» του σύγχρονου νεοφιλελευθερισμού.
Η Ελληνική κοινωνία πάσχει σε υπέρμετρο βαθμό από έλλειψη πολιτιστικού υπόβαθρου. Η επίθεση του νεοφιλελευθερισμού δεν έχει μόνο σαν στόχο να ανατρέψει τα εργατικά δικαιώματα, που αποκτήθηκαν με αγώνες και θυσίες, αλλά ο κύριος στόχος είναι η μεταμόρφωση του πολίτη σε απλό δέκτη πολιτιστικών υποπροιόντων και μέσω αυτού την σιωπηρή αποδοχή του σημερινού κοινωνικού συστήματος.
Στόχος είναι η εγκαθίδρυση της χυδαίας κουλτούρας των πρωινάδικων και των μπουζουκιών. Η καθιέρωση ενός χυδαίου star system, εύπεπτου, φαλλοκρατικού, συναισθηματικά κενού, αγοραίου καλλιτεχνικού χώρου. Ευρύτερος στόχος η πολιτιστική λοβοτομή σε εκατομμύρια ανθρώπους σε ολόκληρο τον πλανήτη. Ο πολίτης δεν πρέπει να σκέφτεται και μέσω της τέχνης να αμφισβητεί πρόσωπα και καταστάσεις, πρέπει απλά να ξεσπάει τα φοβικά του σύνδρομα στις μεγάλες πίστες το Σαββατοκύριακο για να μπορεί ύστερα να παράγει και κυρίως να καταναλώνει χωρίς δεύτερες σκέψεις στο μυαλό του. Ο σύγχρονος πολιτιστικός εκχυδαισμός που παράγει στην πλειοψηφία της η Ελληνική «καλλιτεχνική» βιομηχανία και αναπαράγει η τηλεόραση και το ραδιόφωνο τείνει να γίνει ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Η κρίση του νεοφιλελευθερισμού σαφώς και δεν περιορίζεται μόνο σε οικονομικό επίπεδο. Επεκτείνεται και στο κοινωνικό επίπεδο, μέσω της τέχνης και της κουλτούρας που ακολουθεί τον ίδιο νόμο με τις χυδαίες πρακτικές των οικονομικών αγορών του πλανήτη. Η έννοια της δημιουργικής καλλιτεχνικής ψυχής έχει αντικατασταθεί από την έννοια κέρδος. Η μαγική συνταγή όλων των ενεργειών. Το κέρδος. Οτιδήποτε διαφορετικό προς την επικρατούσα κουλτούρα των πρωινάδικων, των σκυλάδικων, των σήριαλ, των ηλιθίων θεατρικών επιθεωρήσεων και των ταινιών «καταιγιστικής» δράσης, αντιμετωπίζεται σαν περιθωριακή έκφραση και γίνεται προσπάθεια απόμονωσης του από το ευρύ κοινό.

Αφίσσα Μάης 68.

Αφίσσα Μάης 68.

Γνώμη μου είναι ότι το πολιτικό και πολιτιστικό πλαίσιο κάθε εξέγερσης πρέπει να συνδιαμορφώνεται από κοινού με τις εργατικές διεκδικήσεις και την τέχνη. Το ένα είναι αλληλένδετο με το άλλο και συμπληρωματικά στοιχεία μεταξύ τους. Αν μιλάμε βέβαια για αληθινές εξεγερτικές διαδικασίες, και όχι για γραφειοκρατικές μεθοδεύσεις. Χωρίς την δημιουργία τέχνης που να ερεθίζει τα αντανακλαστικά  της κοινωνικής αλληλεγγύης στην ψυχή του ανθρώπου, καμιά «άλλη» κοινωνία διαφορετική από την σημερινή δεν είναι εφικτή.  Δεν είμαστε παθητικοί δέκτες, είμαστε όλοι μας ενεργά υποκείμενα στην συμμετοχή και στην διαμόρφωση των εναλλακτικών μορφών τέχνης  μέσω των οποίων οραματιζόμαστε την κοινωνία του μέλλοντος που θέλουμε να φτιάξουμε.

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΤΡΟΦΟΥΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ.   

δείτε αυτό το video… Πως λειτουργεί ο παραδειγματισμός και πως η δύναμη της κουλτούρας, της συνήθειας και του μιμητισμού.

anixneyths

Advertisements

3 comments on “κατάληψη της Εθνικής Λυρικής σκηνής.

  1. Ο/Η Νίκος λέει:

    Κι όμως αυτή η χώρα δεν ήταν έτσι, μέχρι που κάποιος πρωθυπουργός κάλεσε, στην ονομαστική του γιορτή, την λαϊκή τραγουδίστρια Ρίτα Σακκελαρίου. Αυτό ήταν!!! Από τότε άρχισαν να αλλάζουν όλα. Η κακοποίηση της γλώσσας, ο λαϊκισμός των εννοιών. η υποκουλτούρα της «καψούρας», το φολκλόρ που περιορίζεται μόνο στο ρεμπέτικο, το νέο Life Style που προωθούσαν τα διάφορα περιοδικά και στο τέλος στην σημερινή κατάσταση. Το πολιτικό Marketing λειτούργησε με επαγγελματικό τρόπο και κατάφερε να αφαιρέσει από τους περισσότερους νεοέλληνες το πολύτιμο αγαθό του «κοινού νου». Είναι ζήτημα επιλογής της κυβερνώσας τάξης, αλλά και των πολιτών που τους ψηφίζουν. Εξαιρετικό το Video. Καλημέρα

  2. Ο/Η fakilas λέει:

    Περι καταληψης-απελευθερωσης της Εθνηκης Λυρικης σκηνης…….

    Δε με θεωρω ειδικο… σε τιποτα περα απο τη ζωη μου.

    αντι της λυρικης θα ηταν αλλο κτηριο που συμβολιζει «πολιτισμο».

    Αντιλαμβανομαι μια οποιαδηποτε κινηση καταληψης δημοσιου χωρου αυτον τον καιρο -που η νοημοσυνη μας προσβαλλεται τα μεγιστα- καθηκον καθε υγειους ανθρωπου.

    Η πρωταρχικη αναγκη μας ειναι να ξαναορισουμε το τι ειμαστε μεταξυ μας οι ανθρωποι. (εχθροι, φιλοι, αγνωστοι ,αδιαφοροι, συμπνεοντες… τι?)
    με καποιους εισαι κατι, με καποιους αλλους, κατι αλλο.
    ε, με αυτους που εχουμε κοινο παρονομαστη την αναγκη αμεσης επικοινωνιας, συνδημιουργιας και αναπροσδιορισμο του πολιτισμου, τα λεμε ηδη στη λυρικη, αν κατι αλλο μας ενωνει στην ενεργη δραση τοτε καπου αλλου στην τοπικη συλλογικη δραση.( ειτε ειναι συνδικαλισμος, ειτε ειναι προστασια περιβαλλοντος, ειτε ειναι αντιθεση στις αυθερεσειες των ανθρωπων της εξουσιας.)
    Δε μπορουν ολοι να μετεχουν λογω διαφορων κολληματων.(εγω πλεον εχω πυρετο). Η αλληλεγγυη ομως, ειναι κατι που δεν γνωριζει αποσταση, μονο αισθημα δικαιοσυνης.

    αν κατι μας αφησε ο δεκεμβρης, ειναι η αναγκη μας να γνωριστουμε μεταξυ μας οι ανθρωποι που τους ενδιαφερει να ζησουν υγειως. Για τους αλλους («ανθρωποηδεις») εχω αρχισει προσωπικα να χανω το ενδιαφερον μου… αφου ετσι κιαλλιως θα ζουν στη φουσκα του ατομικισμου τους και επομενως μη-εχοντας κοινωνικη συνδιαλλαγη (και επομενως συνειδηση) απλα δεν υπαρχουν ουσιαστικα, και αρα δε με αφορουν.

    μακαρι σε καθε γειτονια να ξεπηδησουν πρωτοβουλιες, που να μπορεσουν να πλαισιωσουν τους ανθρωπους που εχουν αναγκη για ουσιαστικη επαφη με τον συνανθρωπο και επομενως να δημιουργησουν ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ!

    πολιτισμο ! οχι θεωρειες για το πως πρεπει να ειναι ο πολιτισμος. Ουτε αυτον τον πολιτισμο του βιτριολι και της φυλακισης ανθρωπων που διεκδικουν τα αυτονοητα, ή τον πολιτισμο της καταστροφης του περιβαλλοντος!

    το πιο ευκολο φιλοι μου ειναι να κατακρινουμε και να γκρεμιζουμε… ειναι απο ευκολο εως γελοιο.
    το θεμα ειναι να δημιουργησουμε πλεον, πανω στα αποκαιδια. και ο «πολιτισμος» του ατομικισμου ειναι αποκαιδια για εμας που θελουμε να ζησουμε, να συνδιαλαγουμε, να γνωριστουμε και να κοιταχτουμε στα ματια ως συνανθρωποι!

    ευχομαι σολους να ειδωθουμε καποια στιγμη αργα η γρηγορα.

    οσον αφορα τα ασχημα περιστατικα καταληψεων(φθορες), ειναι αξιοθαυμαστο, το οτι παρολη την κοσμοσυροη, εχθες(σαββατο), περιοριστικαν τα περιστατικα , σε φραστικα «επισοδεια» αναμεσα σε θερμοκεφαλους και ατομα περιφρουρισης του χωρου. οι αρχικοι «καταληψιες» δινουν χωρο στη συνελευση η οποια εξασφαλιζει την αυτοοργανωση, και ειναι συγκινητικο, ποσοι ενεργοποιηθηκαν για να συμβαλλουν στην οργανωση …

    ή ελατε και εσεις, ή δημιουργηστε και εσεις συνθηκες ΖΩΗΣ και οχι επιβιωσης!… οπουδηποτε κιαν ειναι το παρον σας!

    καλη συνεχεια σε ολους.

    http://apeleftheromenilyriki.blogspot.com/

  3. Ο/Η yiannis63 λέει:

    fakilas @
    Δεν με θεωρώ ειδικό…σε τίποτα…ούτε και στο θέμα της ζωής μου !
    Γιατι…το «θέμα της ζωής μου» εξαρτάται άμεσα από τις συμπεριφορές των άλλων.
    Δεν ζω μόνος μου. Οι πρωταρχικές επιλογές για την ζωή μου…οκ αφορούν εμένα, αλλά τον υπόλοιπο δρόμο καλούμαστε να τον κάνουμε παρέα με άλλους.
    Οι εξεγέρσεις δεν είναι τεχνητά κατασκευάσματα, ως εκ τούτου περιέχουν έντονα τα στοιχεία της συλλογικότητας και του αυθορμητισμού. Περιέχουν επίσης στοιχεία κοινωνικότητας όπως αυτά που αναφέρεις. Σπάνε την απομόνωση της καθημερινότητας, αισθάνεσαι συντροφικότητα με τον διπλανό σου, αν και δεν τον ξέρεις. Οι εξεγέρσεις κουβαλάνε μαζί τους μια ολόκληρη κουλτούρα πολιτιστική και πολιτική. Απεχθάνομαι τους ναρκισσιστές είτε πρόκειται για «επαναστάτες» είτε πρόκειται για καλλιτέχνες. Δείχνουν τελικά ότι η μονη κοινωνία στην οποία μπορουν να ζήσουν είναι η σημερινή. Γιατι η μελλοντική κοινωνία της αλλυλεγγύης δεν χωράει ναρκισσιστές. Επίσης απεχθάνομαι τους «ειδικούς» της τέχνης. Εύχομαι ότι καλύτερο στους συντρόφους της κατάληψης. Γιατι η τέχνη είναι στον δρόμο, και γίνεται από ολους, συμμετέχουν όλοι, δημιουργόντας όλοι. Οι καταλήψεις δείχνουν τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσει το κίνημα. Μια κατάληψη την μέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα. 🙂
    Σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο σου.

    Nίκο @
    Ναι το κακό έχει αρχίσει απο πολύ παλιά. Η κουλτούρα της αποθέωσης της «καψούρας» είναι όντως νεοελληνικό υβρίδιο. Ομως από την άλλη πλευρά η λίστα με τους καλιτέχνες που μοίραζαν παλιά στην ΚΝΕ για τους ποιούς καλιτέχνες «επιτρέπεται» να ακούει ένας «επαναστάτης» είναι ένα ακόμη θλιβερό φαινόμενο. Κουλτούρα κατα παραγγελία και κατά επιταγή δεν γίνεται. Εναλλακτική κουλτούρα και στρατευμένη τέχνη είναι έννοιες αντίθετες. Εαν έχεις δεί τον «κοκκινο ψαλμό» Θα καταλάβεις τι λέω. Παλιά ήμουν μέλος του πολιτιστικού συλλόγου της περιοχής μου, με πολλά ερασιτεχνικά καλιτεχνικά σχήματα, τα οποία και εκαναν απίστευτα ποιοτικές δουλειές. Πάντα ήμουν αντίθετος με την στρατευμένη τέχνη. Δεν τον κατάλαβα αυτόν τον όρο ποτέ μου. Δηλαδή η τέχνη του στρατού ; Εάν αναποδογυρίσεις την συγκεκριμένη έκφραση αυτό το νόημα βγάζει. Η τέχνη του στρατού που απευθύνεται που ; Σε έναν άλλο στρατό προφανώς, με τελικό στόχο την στρατικοποίηση της κοινωνίας.Σε ευχαριστώ και εσένα. Πάντα επιτυχημένα τα σχόλια σου 🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s