malleus maleficarum…part 2

Στο πρώτο μέρος  του αφιερώματος στο συγκεκριμένο βιβλίο, είδαμε τους λόγους για τους οποίους τυπώθηκε και με ποιόν τρόπο χρησιμοποιήθηκε. Εδωσα ένα μικρό απόσπασμα των σελίδων του με θέμα τον « σωματικό τρόπο μεταφοράς» των μαγισσών από το ένα μέρος στο άλλο. Ενα ακόμα πολύ ενδιαφέρον απόσπασμα για το συγκεκριμένο θέμα αποτελεί η αναφορά των συγγραφέων στα λόγια του ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ( Φυσικά VIII ).

mallevs-31   « Είναι η φύση του σώματος να κινείται μέσα στον χώρο, κατευθείαν από μία πνευματική φύση … και η κίνηση στον χώρο είναι η πρώτη απο τις κινήσεις του σώματος, η πιό τέλεια από όλες τις σωματικές κινήσεις. Αυτό αποδεικνύεται γιατί η κίνηση στον χώρο δεν είναι ενδογενής στο σώμα ή στην δύναμη του, αλλά οφέιλεται σε κάποια εξωγενή δύναμη του.»
Μετά όμως από την συγκεκριμένη αναφορά, ακολουθεί η «περιγραφή» της εξωγενούς δυνάμεως. Διαβάστε για να καταλάβετε το μέγεθος της «σοφίας» των δύο συγγραφέων του βιβλίου.
« Η μέθοδος με την οποία μεταφέρονται είναι η ακόλουθη : Παίρνουν μια αλοιφή, την οποία έχουν κατασκευάσει με τις οδηγίες του διαβόλου, από τα ακρωτηριασμένα άκρα μικρών παιδιών, ειδικά των μωρών που έχουν σκοτώσει πρίν από την βάπτιση και αλείφουν με αυτή την αλοιφή μία καρέκλα ή ένα σκουπόξυλο, πάνω στο οποίο αμέσως μεταφέρονται ψηλά στον αέρα, είτε είναι μέρα είτε είναι νύχτα και είτε ορατά είτε – εάν το επιθυμούν – αόρατα. »
Τα λόγια του ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ λοιπόν, χρησιμοποιούνται απο τους συγραφείς για να «νομιμοποιηθούν» οι ηλίθιες και σκοταδιστικές περιγραφές των δύο Ιεροεξεταστών.

200px-pedro_berruguete_-_saint_dominic_presiding_over_an_auto-da-fe_1475 Στον πίνακα δεξιά (Pedro Berruguete, 1475) Ο Άγιος Δομίνικος προεδρεύει Ιεράς Εξέτασης. Αρχικά η Ιερά εξέταση είχε την μορφή της καταδίωξης των αιρετικών γενικά. Οποιος ήταν ύποπτος απειλής εναντίον της θρησκευτικής εξουσίας αλλά και της πολιτικής εξουσίας των Βασιλέων ήταν αυτομάτως κατηγορούμενος. Το συγκεκριμένο φαινόμενο έλαβε μεγάλες διαστάσεις κυρίως στην Γαλλία, στην Γερμανία, στην Ελβετία, και στην Ισπανία, κατά δεύτερο λόγο στην Αγγλία και την Ιταλία.  Κατά την γνώμη επιφανών ανδρών σε θέσεις εξουσίας του καιρού εκείνου, όπως για παράδειγμα του δικαστικού συμβούλου JEAN BODIN : «υπάρχουν σε ολόκληρη την Ευρώπη  οργανισμοί  μαγισσών που εξασκούν τις μαγικές τους τέχνες και σκοπός τους είναι μέσω ενός αξιοθαύμαστου σχεδίου με ανελέητο και αμείλικτο πάθος να καταστρέψουν την εξουσία μας, πολιτική και εκκλησιαστική.»
Τι κρίμα που σήμερα δεν υπάρχει ένας τέτοιος « πολιτικός χώρος»….λέω εγώ !
Το 1227 ο Πάππας ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΙΧ ιδρύει την Ιερά Εξέταση με την πρώτη της μορφή που προορίζεται ειδικά για τους «αιρετικούς». Ο Πάππας ΙΝΝΟΚΕΝΤΙΟΣ III το 1252 εγκρίνει τα βασανιστήρια κατά την εξέταση των κατηγορουμένων, ενώ το 1326 η Εκκλησία ιδρύει «νέο τμήμα» της Ιεράς Εξέτασης που ερευνά περιπτώσεις μαγείας και την διαβολική καταγωγή αυτής της τέχνης.
Απο τα μέσα του 16ου αιώνα έως τα μέσα του 17ου αιώνα, οι εκτελέσεις φτάνουν τις 100.000 συνολικά, εκ των οποίων μόνο το 20% ήταν κατηγορούμενοι ανδρικού γένους. Τα περισσότερα θύματα είχαν καταδικαστεί από τοπικές δικαστικές υπηρεσίες με συνοπτικές διαδικασίες. Το 1684 εκτελέστηκε η τελευταία μάγισσα στην ΑΓΓΛΙΑ. Το 1690 εκτελέστηκαν 25 άνθρωποι στο ΣΑΛΕΜ της ΜΑΣΣΑΧΟΥΣΕΤΗΣ στην ΑΜΕΡΙΚΗ με την κατηγορία ότι η συγκεκριμένη ομάδα πολιτών της περιοχής αυτής είχε καταληφθεί απο δαίμονες. Από το 1745 έως το 1790 σταματούν σταδιακά όλες οι εκτελέσεις με την εμφάνιση του ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΥ.

Ας δούμε όμως και τους τρόπους βασανιστηρίων που επιλέχθηκαν για να «εξαγνιστεί» η ψυχή των «ενόχων» σε υποθέσεις μαγείας.
                                                           witches-3                                         witch-on-the-water1witches-5
Η φωτιά και ο τροχός ήταν οι πλέον διαδεδομένες εφευρέσεις «εξαγνισμού».

 

Μια απλή υποψία ήταν αρκετή. Το μόνο που χρειάζονταν για να «δέσει» η υπόθεση ήταν μία ψευδομαρτυρία. Εαν παρ’ όλα αυτά, οι ενδείξεις ήταν ανεπαρκείς δεν υπήρχε λόγος ανησυχίας. Η ύποπτος για μαγεία υποβάλλονταν στο εξής «πείραμα» : Ρίχνονταν στο νερό δεμένη η υποβάλλονταν σε βύθισμα του κεφαλιού μέσα στο νερό. Εαν δεν πνιγόνταν η επέπλεε στο νερό…ήταν μάγισσα και όργανο του διαβόλου, όποτε και εκτελείτο με συνοπτικές διαδικασίες. Εάν πνιγόνταν….ε….ορίστε η απόδειξη…τι άλλο θέλετε;

Το malleus maleficarum κρύβει στις σελίδες του και μια άλλη «αθέατη» πλευρά. Την πλευρά του έντονου μισογυνισμού. Ορισμένα αποσπάσματα του, φθάνουν μέχρι του σημείου ενός έκδηλου τρόμου για την γυναικεία φύση : « Δεν υπάρχει κεφάλι κάτω από το κεφάλι του φιδιού και δεν υπάρχει μεγαλύτερη οργή από την οργή της γυναίκας. Καλύτερα να τριγυρνούσε κάποιος με ένα λιοντάρι και ένα δράκοντα παρέα, παρά να κρατάει σπίτι του μια πρόστυχη γυναίκα. Ολη η προστυχιά του κόσμου είναι ένα τίποτα μπροστά στην προστυχιά της γυναίκας.» … Θέλετε κι’ άλλο ;
« Αυτή η έλλειψη πίστης εξηγείται στην ετυμολογική έννοια της λατινικής λέξης για την γυναίκα, που είναι Femina, η οποία αποτελείται απο το Fe και το Minus, λόγω του ότι η γυναίκα είναι παντοτινά αδύναμη να κρατά την πίστη.» !!!  Μέχρι και την λατινική γλώσσα καταστρέφουμε τελείως για να υπερασπιστούμε το δόγμα μας !!!  Ετσι εξισώνουμε το Fe με την λέξη faith που σημαίνει πίστη, κολλάμε και το Minus που σημαίνει μείον….και εχούμε την λύση της επιθυμητής εξίσωσης…γυναίκα = άπιστη !!!  Τόσο απλά !!!
Με λίγα λόγια, η ίδια η ιερή ικανότητα της γυναίκας να δίνει τη ζωή μετατρέπεται σε κατάρα με μια «ικανότητα» που παράγει την πιο τερατόμορφη πραγματικότητα και έτσι η σεξουαλική πράξη τατίζεται με την μαγγανεία. Μέχρι το 1645 οι σχέσεις των γυναικών με τα πνεύματα και τους δαίμονες είχαν αποκτήσει καθαρά σεξουαλικό χαρακτήρα στα μυαλά των καθολικών και των πουριτανών. Ολα αυτά ενισχύουν την πεποίθηση ότι η «μάγισσα» είναι ακριβώς το αντίθετο από την «καλή γυναίκα σύζυγο» με βάση τα πρότυπα μέσα στα οποία η Εκκλησία – Καθολική και Ορθόδοξη – διαπαιδαγώγησε την κοινωνία διαχρονικά. Οτιδήποτε άλλο είναι απλά μή κοινωνικά αποδεκτό.
Το συμπέρασμα είναι ότι έχουμε μια πατριαρχική θρησκεία που θέλει να εξαλείψει ολοκληρωτικά τις ιστορικές μνήμες των παγανιστικών θρησκειών με θηλυκά πρότυπα, και τον ρόλο της γυναικείας φύσης μέσα στις αρχαίες θρησκείες.  Στο βιβλίο malleus maleficarum η λέξη «μαγεία» παίρνει πλέον ξεκάθαρα την έννοια της αίρεσης, και για αυτόν ακριβώς τον λόγο καταδιώκεται. Με άλλα λόγια ξεκαθαρίζει την θέση και την στάση της πολιτικοεκκλησιαστικής εξουσίας απέναντι στους αμφισβιτίες της. Με ποιόν άλλο τρόπο μπορείς να κρατήσεις διαχρονικά υποταγμένες τις πεινασμένες και λεηλατημένες από την εξουσία μάζες, αν όχι με το όπιο του λαού ;

 

 

Advertisements

2 comments on “malleus maleficarum…part 2

  1. Ο/Η Μιχαηλιδου Νικολεττα λέει:

    το αρθρο σας μου κινησε την περιεργια να διαβασω αυτο το βιβλιο αλλα οσο και αν εχω ψαξει δεν μπορω να το βρω. μηπως μπορειτε να με βοηθησετε?

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s